jdi na obsah

VOOV Experience 2000

Zatím u nás není příležitost užít si goa trance pod širým nebem, tak jsme využili příležitost navštívit největší událost tohoto druhu v Německu. (openairy u nás jedou, ale ...Zatím u nás není příležitost užít si goa trance pod širým nebem, tak jsme využili příležitost navštívit největší událost tohoto druhu v Německu. (openairy u nás jedou, ale nejsou tak velké, pozn. t-man)

Vlakem jsme jeli do městečka Husum u dánských hranic. Kyvadlová doprava z nádraží na festival fungovala dobře, a tak jsme brzy stanuli na poli vyhrazeném pro kempování. Vedlejší pole bylo zčásti zaplněno krámky s oblečením i jídlem. Jeden cirkusový stan pro hudební produkci byl již postaven, ale v místě pro hlavní scénu se teprve začínala stavět konstrukce sound systému a světelného parku. Jednalo se o nezastřešený kruhový tvar, vyřešený tak, abyste v každém místě této "arény" dostávali stejně kvalitní nános hlubokých basů i ostatních frekvencí. Nedílnou součástí byla indiánská teepee obklopující celý prostor.

Přiblížila se desátá večerní, začátek Voov Experience. Před cirkusovým stanem a v něm se rozeznělo ambientní intro, během kterého se začaly předvádět podivné strašidelné postavy v krátkém divadelním představení. Dekorace i kostýmy jsou natřeny speciálními barvami, které svítí pod UV světlem. Se setměním se mění i vzhled festivalového městečka, protože spousta UV lamp rozzáří všechny dekorace obchůdků, čajoven, ale i speciální oblečky většiny zúčastněných. Úvodní set zahrál DJ JR z Thajska a extatické reakce na sebe nenechaly dlouho čekat. Tenhle styl stále překvapuje pestrostí a u tohoto DJe byly slyšet i hardrockové kytarové samply na tanečním podkladu. Příval nových lidí trval dlouho do noci, takže "kempové" pole bylo už skoro zaplněno.

22.7. pokračoval rej až do 16:00, kdy proběhla hodinová technická přestávka, po které mě čekalo velké překvapení. Acoustic-tranceová skupina Transformation, v obsazení bicí, baskytara, mandolina, didgeridoo, klávesy a perkuse dokázala naživo vytvářet srovnatelnou energii jako čistě elektronické záležitosti.

Další příval návštěvníků si vyžádal zabrání třetího pole. Zhruba 20.000 lidí bylo krátce před půlnocí připraveno na oživení hlavního kruhového sound parku. Tři ostré gongy a sampl zvonícího budíku odstartovaly ohňové vystoupení žonglérů a světelné a ohňostrojové efekty. Jakmile se objevilo hořící logo Voov Experience, cloumal davem už dobře rozjetý groove. Následný set DJe Markuse (Německo) však neměl tak zajímavou podobu, místy připomínal obyčejné tucky. To ovšem vyhovovalo všem "techno modelům" kteří mohutným přívalem během odpoledne zcela přečíslili původní pohodové obyvatele. Cirkusový stan se mezitím přeorientoval na chill-out.

23.7. - Nedělní horké dopoledne neodradilo stále početnou masu tančících bytostí, které si - nyní už v daleko sympatičtějším složení - užívaly mixů. V poledne začalo na hlavní scéně vystoupení projektu Electric Universe (Německo). Na mnoha místech jejich vystoupení bylo slyšet hodně nabroušené kytarové riffy. Po hodině následoval tříhodinový set DJe Scottyho (Německo), který program na hlavní scéně uzavřel. Pozornost se obrátila k cirkusové aréně, kde velmi příjemně hráli DJs Lopez (Dánsko) a David (Švédsko) a zároveň probíhaly přípravy pódia na vystoupení projektu Star Sounds Orchestra. Velké gongy navěšené ve dvou řadách nad sebou vytvořily dlouhou linii napříč celým pódiem. V zápětí tu začali úřadovat dva chlapíci. Frontman rozehřmíval gongy, pak se ujal i dalších perkusí. Druhý člen obsluhoval elektroniku notebookem počínaje a stařičkým moogem konče.

Nedělní odpoledne pokročilo a i goa tranceová produkce znovu duní pod kontrolou DJů. Tak tomu bylo ještě do pondělního dopoledne, do kterého tu vydrželo více než 5.000 lidí.

Party skončila 24.7. v sedm hodin ráno. Zbylo sbalit stan a sehnat odvoz do 15 km vzdáleného městečka Husum. Naštěstí díky slušnosti a pohotovosti německých taxikářů stál odvoz dodávkou stejně jako festivalová kyvadlová doprava.

Užili jsme si příjemný víkend se spoustou pohodových lidí ze všech koutů světa, a tak ani snad nezáleží na tom, kolik kdo čeho potřeboval, aby se do té pohody dostal. Nicméně distribuce čehokoliv byla dokonalá - stačilo jen rozepnout stan.

-převzato z časopisu Rock&Pop

15.03.2001 | Miro t-man | reporty