jdi na obsah

Rozhovor s Meller

Rozhovor se členy německého projektu Meller.

1)Kdy a jak jste se dostali ke tvorbě psytrancu?

[Scherer] V roce 1992 jsem začal s DJingem. O šest let později jsem si začal hrát s hudebním softwarem "Musicmaker by Magix", ale to mě po pár týdnech přestalo bavit, protože to byla jen okleštěná demoverze. Tak jsem se rozhodl koupit si svůj první synthesizer (Yamaha QS-300, Raver´s Babe!) a začal jsem jsem si shánět i další mašinky. První rok jsem se věnoval nejrůznějším hudebním stylům (techno, trance, drum´n´bass a ambient), ale od té doby, co jsem v roce 2000 poznal goa trance, jsem se začal věnovat především jemu…

[Mel]
V roce 1993 jsem se přestěhoval do města kousek od Hamburku. Vzhledem k novým možnostem, které mi to přineslo, jsem se začal věnovat hraní z vinylů a když mi bylo 15, koupil jsem si svůj první gramofon Technics MKII. O rok později jsem už hrál na několika soukromých akcích. V roce 1998 jsem objevil psytrance a úplně jsem se pro tento nový hudební styl nadchnul. Po nějaké době jsem se seznámil s Marco Schererem na festivalu, který pořádal. S ním jsem se poprvé dostal do hudebního studia. Od té doby se snažím čím dál více proniknout do hudební produkce.

2)Jak byste popsali Váš styl?

[Scherer] Těžko říct. Základ je každopádně psytrance; někdo tomu říká (německý) progressive, s čímž já moc nesouhlasím, ačkoliv je pravda, že naše hudba německé kořeny má. Říkejme tomu třeba "HeavyKickdrumOverloadedBassAndStraightForwardPsytrance", to je asi nejvýstižnější :)

[Mel]
Uh, na tohle bych nerad odpovídal. Záleží na akci a na publiku a samozřejmě taky na čase, ve kterém hraji. Rád improvizuji…

3)Jaké vybavení používáte při tvorbě muziky?

[Scherer]
Yamaha QS-300
Access Virus A
Novation BassStation
Novation DrumStation
Alesis HR-16, Drumcomputer
Korg Electribe R, Drumcomputer
Akai S-2000, Sampler
Yamaha Rev-100 Fx Unit
Zoom 9030 Fx Unit
1.7 GHz PC s Midi Express 6/6, M-Audio Quattro Interface a spousta softwaru…

[Mel]
Doma se pokouším proniknout do nejrůznějších hudebních programů, ale jinak se snažím navštěvovat Marcovo studio tak často, jak jen to je možné…

4) Jaké vybavení používáte při živém hraní?

[Scherer & Mel]
Access Virus A
Novation BassStation
Alesis HR-16, Drumcomputer
Alesis MMT-8, Sequencer
Korg Electribe R, Drumcomputer
2 x Pioneer CDJ-100s

5) Jaké jsou Vaše oblíbené projekty?

[Scherer] mezi jinými jsou to například Hyper Frequencies, Codex, Bamboo Forest, Lish, Drone, Ultravoice, OTG, Kopsses, Rev, Sensphere, ESXS, PTK, Nuclear Ramjet, Absolum…

[Mel]
Alien Project, Bamboo Forest, Nuclear Ramjet, Spiralianz a spousta dalších…

6) Poslucháte i jiné hudební styly?

[Scherer] Jasně, že jo. Především se mi líbí ambient, jemnější techno a oldschool trance. Poslouchání jiných hudebních stylů mi vždycky přináší mnoho dojmů a inspirace…

[Mel]
Jasně! Poslouchám nejrůznější hudební styly.

7) Na které hraní nejraději vzpomínáte?

[Scherer & Mel]Hráli jsme už na tolika skvělých akcích, že se těžko dá vybrat jenom jedna. Baví nás každý set.

8) Co si myslíte o vývoji psytrancu?

[Scherer & Mel]Těžká otázka. Je to stejné jako ve všech ostatních scénách, které se rozrůstají. Psytrance trochu ztratil svoji tvář, ale jeho podstata se nezměnila. Nemyslím si, že jsem zrovna ten pravý, který k tomu může něco víc říct… Ale podle mě je to všechno na dobré cestě…

9) Jaká je vlastně psychedelická scéna v Německu? Akce, lidi, projekty…

[Scherer & Mel]Čím dál tím víc akcí se zakazuje, což komplikuje jejich pořádání, ale podle mě právě tohle udržuje underground při životě. Právě německé akce mi občas připomínají německou mentalitu jako takovou. V porovnání se zahraničními akcemi je tady mnohem chladnější atmosféra. Nicméně stále si můžeš vybrat mezi velkým množstvím akcí na kterých se setkáš s milými lidmi. Stejně jako jakákoliv jiná země má i Německo vysoce kvalitní live acty, producenty, dje, labely atd. Pokud vám příliš nevadí takový ten chladný business uvnitř scény, není to špatné místo, kde se hudebně realizovat.

10) Co je to plasticAge music?

[Scherer] plasticAge music je souhrnné označení všech aktivit, kterým se věnujeme. Tvoří ho šest hlavních členů a pár externistů. Máme pár live-actů (Meller, Durchblick a Unicorn), několik djů (Alex Connors, Linus, D-Cut a Marco Scherer), náš djský projekt Groove Solutions a skoro každý z nás se věnuje hudební produkci. Všichni umělci a projekty se soustředí na nejrůznější hudební styly, včetně tech-housu, techna, electro-popu a samozřejmě psytrancu. Více informací, fotky a hudební soubory můžete najít na http://www.plasticage.de.

11) Jaké máte plány do budoucna?

[Scherer] Dělat stále to, čemu se věnuji právě teď. To znamená pracovat pro naší organizaci plasticAge music, produkovat hudbu, starat se o naše umělce, hrát dj a live sety, bavit se (každopádně!) a tak dále. A až bude ten správný čas, chtěl bych založit náš vlastní label. To znamená nemám žádné konkrétní plány, zkrátka se chci více a více věnovat hudbě…

[Mel]
Chtěl bych se plně věnovat našemu projektu Meller a doufám, že nám přinese hodně zábavy i zkušeností…

DJ Top 10:

[Scherer]
1. Hyper Frequencies - "Red Crystal Moon" (Mechanik Sound)
2. Meller - "Mysterien der 8" (unreleased)
3. Drone - "Drastic plastic" (Candyflip)
4. Kyo-Log vs. Ultravoice - "Smash" (Compact)
5. OTG - "Dessert of thereal" (Transcend)
6. Kopsses - "Empty handed" (Doof)
7. Lish - "Dejavoodoo" (USTA)
8. Bamboo Forest - "Random Future" (Flying Rhino)
9. Rev - "Kooky" (Doof)
10. Magma @ "Die andere Zone" (Yellow Sunshine Explosion)

[Mel]
1. Segment - "Battledroids" (Plusquam)
2. Transparent - "Open the Sky" (Dragonfly)
3. Ololiuqui - "Feel" (Spirit Zone)
4. Bone - "Aliens Kiss" (Interzone)
5. Atmos RMX - "Lo-Mi-Hi" (Digital Structures)
6. Vibrasphere - "Plastik Sharks" (Plastik Park)
7. Bamboo Forest - "Awake" (Dragonfly)
8. GMS - "Shrek" (Spirit Zone)
9. Spirallianz - "Battlejuice" (Spirit Zone)
10. Nuclear Ramjet - "Evolution" (Iboga)
Homepage
E-mail

Marco Scherer bude hrát 15.11.2003 v klubu Matrix v Praze. -více info-

26.10.2003 | slater | magazín